TAEC
Image default
Bedrijven

Mobiele portaalkraan veel gebruikte machine

De eenvoudige mobiele portaalkraan wordt gebruikt voor het opheffen van materiaal, het laden en het leegmaken van een pakhuis, het handhaven van op zwaar werk berekend materiaal en het vervoeren van materialen, toepasselijk voor kleine en middelgrote fabrieken. De beste voordelen van de kraan is omni-directionele beweegbaarheid, snel aan assemblage, klein qua volume, kan naar een ander plek gemanoeuvreerd worden via slechts een minicar. De capaciteit is 0.25t-10t, spanwijdte is 12m.

Het is vaak noodzakelijk om een mobiele portaalkraan te gebruiken omdat deze het werk helpen te vergemakkelijken en verlichten. Aangezien bij vele gelegenheden de taken ingewikkeld zijn om zonder de hulp van een machine uit te voeren.

Portaalkranen zijn de meest gebruikte en in eigendom zijnde kranen geworden vanwege hun superieure prestaties, met nominale hefvermogens variërend van enkele tonnen tot enkele honderden tonnen.

De mobiele portaalkraan: Beste gereedschap

De mobiele portaalkraan is het beste gereedschap om te hebben wanneer men werkt aan:

  • reparaties
  • ladingen hijsen en verplaatsen

Dankzij de kraan kan het gewicht van de last van de bediener worden verminderd (vaak is het onmogelijk de last zonder de hulp van een machine op te tillen). Bovendien kan het, omdat het een werktuig is met een zeer eenvoudige montage, overal worden gebruikt.

Plekken waar een mobiele portaalkraan veel gebruikt wordt

Vlakke grond, pakhuis, logistiek centrum, productieworkshop, laboratorium, schone ruimte, enz. zijn allemaal plekken waar een mobiele portaalkraan goed van pas zal komen.

Kenmerken

  • Een permanente installatie van een mobiele portaalkraan is niet nodig.
  • Snel en gemakkelijk aan assemblage.
  • Het mobiele ontwerp staat voor verplaatsing voor gebruik in meer dan één faciliteit of het werkgebied toe.
  • De portaalbouw keurt standaard lassenmethode goed. Alle noten, bouten, en spelden zijn geplateerd voor corrosieweerstand.
  • Alle Portaalkranen zijn geschilderd veiligheidsverf.
  • De mobiele portaalkraan werkt efficiënt en economisch.
  • Omdat de mobiele portaalkranen op de grond in plaats van op bovengrondse banen rijden, vereisen zij geen baan structuur.
  • Noch vereisen zij gewoonlijk betonnen funderingen.
  • Hun installatie is snel en eenvoudig.
  • Afhankelijk van de omgeving en de toepassing kunnen portaalkranen soms dezelfde materiaalbehandelingsmogelijkheden bieden als een vergelijkbaar brugkraansysteem, maar met een aanzienlijke kostenbesparing.
  • Eenvoudige en compacte structuur.
  • Licht gewicht.
  • Stabiele prestaties.
  • Eenvoudig onderhoud.
  • Het loopmechanisme, dat verwijst naar het mechanisme dat de kraan horizontale bewegingen laat doen, wordt voornamelijk gebruikt om de goederen horizontaal te verplaatsen. 
  • Het loopmechanisme van een kraan bestaat hoofdzakelijk uit een aandrijfeenheid, een loopsteuneenheid en een apparaat.
  • De aandrijfeenheid bestaat uit de motor en de aandrijving en de rem, de loopsteun bestaat uit het spoor en de stalen wielstellen, en het apparaat bestaat uit wind- en antislipvoorzieningen, reisbegrenzingsschakelaars, buffers en spooreindeaanslagen, enz.
  • Deze apparaten kunnen effectief voorkomen dat het karretje ontspoort en voorkomen dat de kraan door sterke wind wordt weggeblazen en omvalt.

Voordelen

Onderdelen van het bedieningsmechanisme van de portaalkraan

 

Werkingsprincipe van het hijsmechanisme van de portaalkraan

  • De motor van de kraan is met elkaar verbonden door een koppeling en een reductor.
  • Hij werkt door de as met lage snelheid van het reductiemechanisme te laten draaien om de haspel en de haak samen te brengen met de staalkabel.
  • Wanneer de motor werkt, wordt de beweging overgebracht op de haspel door deze in verschillende positieve en negatieve richtingen te laten draaien, en vervolgens rolt de haspel de staalkabel in of uit, waardoor de haak het gewicht optilt of laat zakken.
  • Het basisprincipe is dat de rotatie van de motor wordt omgezet in de hef- en daalbeweging van de last. Wanneer de stroom plotseling wordt onderbroken, wordt de rem ingeschakeld en wordt de last op de opgegeven positie tot stilstand gebracht. Wanneer de last tot de eindpositie wordt geheven, wordt de begrenzer geraakt, waardoor de beweging van de haak wordt gestopt.