TAEC
Image default
Aanbiedingen

5 voordelen van doelbewust internetmarketing

Consumenten wenden zich steeds meer tot het internet voor hun aankoopbeslissingen. Dit maakt internetmarketing belangrijker dan ooit tevoren. Uit studies blijkt dat consumenten zich voor hun prijs- en productonderzoek wenden tot onderzoek op mobiel internet en sociale media voordat ze hun definitieve aankoopbeslissingen nemen.

Door regelmatige, betaalbare communicatie op maat kun je met transparante internetmarketing bij Doelbewust relaties opbouwen met prospects en klanten. Dit staat in schril contrast met de tijd van massamarketing, een tactiek die langzaam aan het uitsterven is. Ben je er nog niet van overtuigd dat internetmarketing de richting is die je met je bedrijf uit moet? Laat dan de zes voordelen van doelbewuste internetmarketing die hieronder worden opgesomd je van gedachten doen veranderen.

Wat is internetmarketing?

Internetmarketing is het proces van het bevorderen van een bedrijf of merk en zijn producten of diensten via het internet met behulp van tools e-mail marketing, search marketing, social media marketing, display advertising en mobiele reclame die helpen verkeer, leads en verkoop te stimuleren.

1. Internet marketing is goedkoop

Marketing van producten via een fysiek verkooppunt is veel duurder dan marketing via het Internet. De terugkerende kosten van onderhoud en huur van het pand zijn niet relevant voor internetmarketing. Plus, voor uitstalling in de winkel, hoeft je winkel en etalages niet te vullen met voorraad. Bijgevolg kun je je voorraadkosten laag houden door voorraad te bestellen naar gelang van de vraag, in plaats van vooruitlopend op de vraag.

2. Internetmarketing zorgt voor gunstige winkeltijden

Zonder zich zorgen te hoeven maken over overuren of openingstijden, geeft Interne marketing je de vrijheid om je bedrijf 24 uur per dag, zeven dagen per week open te houden. Klanten zullen het ook ongelooflijk handig vinden om te winkelen voor jouw diensten en producten op het internet volgens hun eigen schema. Wanneer het hen uitkomt, kunnen ze op elk moment van de dag door jouw e-commercewinkel bladeren en bestellingen plaatsen.

3. Internetmarketing zorgt voor een aangepaste reclame-aanpak

Door een profiel van de voorkeuren en de koopgeschiedenis van je klanten op te bouwen, geeft internetmarketing je de mogelijkheid om aanbiedingen voor jouw klanten te personaliseren. Je kunt gerichte aanbiedingen maken die een echte weerspiegeling van hun belangen zijn door de productinformatie en de webpagina’s bij te houden die de potentiële klanten bezoeken. Om je te helpen de waarde van de verkoop door consumenten te verhogen, kun je ook gegevens verkrijgen voor het plannen van cross-sellingcampagnes met de informatie die beschikbaar is via het volgen van webpaginabezoeken.

4. Internet Marketing helpt je te profiteren van sociale media

Sociale media worden elke dag belangrijker. Doelbewust internetmarketing stelt je in staat hiervan gebruik te maken. Het verband tussen online omzetgroei en sociale netwerken wordt in diverse studies benadrukt. Gerichte studies wijzen uit dat er een omzetstijging van ongeveer vijf procent kan worden gegenereerd bij de consumenten die het sterkst beïnvloed worden door sociale netwerken. Door het integreren van sociale media tools in je internetmarketing campagnes, kun je profiteren van dit type van invloed en stijgende winsten realiseren.

 

5. Internetmarketing biedt een manier om echt relaties op te bouwen

Als het gaat om het verhogen van klantenbinding en het opbouwen van relaties met consumenten, is het internet een cruciaal platform. Door het verzenden van een follow-up e-mail naar de consument te bedanken en een transactie te bevestigen, kun je op de juiste voet de klantrelatie laten beginnen zodra ze een aankoop doen in je online winkel.

Je kunt die relatie in stand houden en een persoonlijk tintje geven door je klanten regelmatig te e-mailen met speciale aanbiedingen die op hen zijn afgestemd. Je kunt ook helpen een gevoel van gemeenschap op je website op te bouwen door deze klanten uit te nodigen om productbeoordelingen in te dienen voor de artikelen die ze hebben gekocht.

Zoals je ziet zal een doelbewuste en deskundige internetmarketing campagne een heel nieuwe wereld van kansen voor je bedrijf openen.