TAEC
Image default
Dienstverlening

Laat je doelgroep kennis maken met jouw product

Laat je doelgroep kennis maken met jouw product

Verkoop jij een bepaald product en lukt het niet om het onder de aandacht te brengen? Dan zijn er veel verschillende manieren om je doelgroep wel te bereiken. Kies jij voor offline adverteren, zet jij social media in of schrijf je een advertorial? Bekijk wat het beste past bij jouw doelgroep en maak het verschil.

 

Offline adverteren

Offline adverteren; misschien een beetje ouderwets, maar soms nog steeds effectief. Je ziet het overal op straat: folders, flyers, kranten, billboards en abri’s. Als het in de juiste handen terecht komt en ook daadwerkelijk gelezen wordt, dan heb je een potentiële klant. Er zijn echter een paar aspecten die het lastig maken. Het produceren van offline media kost vaak veel geld en dan heb je het nog niet eens verspreid. Denk aan al die honderden posters of flyers. Een van de redenen dat er steeds meer online geadverteerd wordt is omdat het maken van een media uiting veel minder kostenintensief is dan offline media.

 

Social media

Online media die veel gebruikt wordt is social media. Dit komt omdat het vaak goedkoop is om te gebruiken en ook niet veel tijd hoeft te kosten. Een post op Instagram of Facebook is zo in elkaar gedraaid. Hetgeen wat wel tijdsintensief is, is het bereiken van de doelgroep. Een achterban opbouwen op social media kost veel tijd en investeringen. Daarnaast is het moeilijk om te targetten, omdat jouw bericht overal terecht kan komen. Op Instagram en Facebook kun je er wel voor kiezen om je berichten te promoten. Echter betaal je hier per klik of bereikt persoon, wat uiteindelijk niet hoeft te leiden tot conversie.

Advertorials uitzetten

Een andere optie is om een advertorial te schrijven en uit te zetten. Een advertorial is een samenstelling van advertentie en editorial. Een advertentie is gericht op reclame en een editorial is een informatieve tekst. Door deze twee samen te voegen krijg je een informatieve tekst met een reclameboodschap erin verwerkt. Dit is een effectieve manier van adverteren omdat de meeste lezers niet doorhebben dat het gaat om reclame. Hierdoor lezen ze het bericht aandachtig door en nemen ze jouw (reclame)boodschap goed in zich op.

 

Vervolgens kun je jouw advertorial uitzetten bij premium regionale media bij jou in de buurt. Als jij een fysieke winkel of een dienst in een bepaalde regio onder de aandacht wil brengen, dan is regionaal adverteren effectief. Je kunt namelijk targetten op jouw regio, bijvoorbeeld online adverteren in Dordrecht. Het is mogelijk om direct een advertorial te plaatsen bij een mediasite naar wens. Vervolgens kun jij jouw boodschap laagdrempelig overbrengen op de doelgroep.