Beurzen zijn uitstekende plaatsen om te netwerken en je product of merk te verkopen. Natuurlijk wil je op dit moment dat zoveel mogelijk mensen naar je beursstand komen. Maar hoe zorg je ervoor dat bezoekers naar jouw beursstand komen en niet naar die van je concurrent? Wij vertellen het je in dit artikel!
Tip 1: Bereid alles goed voor Voordat je jouw professionele beursstand op gaat zetten is het aan te raden om te kijken naar het beursstand huren, te bepalen wat je gaat tentoonstellen, een indeling te maken, etc. Kijk ook waar je gaat staan, wat de looproute is voor de gasten, en, het belangrijkste, wat de afmetingen zijn van de stand. Een beursstand in het midden van de hal zal anders opgesteld worden dan een beursstand aan de zijkant. Sta je in het midden? Een groot voordeel van zo’n plaats is dat bezoekers letterlijk van alle kanten kunnen komen. Gebruik dit in jouw eigen voordeel en houd je stand aan alle kanten open.
Tip 2: Maak een goede eerste indruk door gebruik te maken van mooi drukwerk Als je het soort beursstand dat je wilt bepaald hebt, is het tijd om het drukwerk te bekijken. Wat zijn de vereisten voor een succesvolle beurs? Met goed drukwerk trek je de aandacht van bezoekers, waardoor er meer mensen naar jouw stand komen.Een mooie banner doet het meestal er goed. Plaats de USP’s (Unique Selling Points) van je bedrijf op de banner samen met bijpassende foto’s Je zult ongetwijfeld de aandacht van de gasten trekken!
Tip 3: Zorg dat je blijft hangen bij de bezoekers Ga altijd een goed gesprek aan met je bezoekers en probeer ook nieuwe klanten binnen te halen. Je wilt dat de bezoekers die bij jouw stand langskomen jouw bedrijf in het achterhoofd houden en in de toekomst misschien wel contact met je opnemen. Een goede manier om bij bezoekers te blijven hangen is door met weggevertjes te werken. Denk hierbij aan een visitekaartje, een flyer, een folder of misschien zelfs een complete goodiebag. |