Een nieuwe onderneming starten is spannend, want gaat het bedrijf wel zo lopen als dat je in gedachten hebt? Als beginnend ondernemer staan er in dit artikel een aantal tips om jouw kans van slagen te vergroten. Het juiste tarief bepalenWanneer je eindelijk bent begonnen met je eigen bedrijf denk je het lastigste erop te hebben. Toch niet. Nu moet je namelijk je kostprijs gaan bepalen, wat ga je rekenen voor je dienst of product? Het is namelijk erg verleidelijk om in de startfase je concurrenten af te troeven met scherpe prijzen, maar dit is toch niet een effectieve zet. Wanneer je eenmaal een prijs hanteert kun je lastig weer omhoog met je prijs. Wanneer je minder dan de concurrent rekent kan het ook in je nadeel werken. Hanteer daarom altijd een marktconforme prijs zodat je een goede uitgangspositie behoudt voor eventuele onderhandelingen met de klant. De juiste werkplekThuiswerken is fantastisch, maar je dient hier wel over enige discipline te beschikken. De kans dat je wordt afgeleid van je werkzaamheden is een stuk groter wanneer je thuis werkt dan als je op kantoor werkt. Je hebt namelijk geen baas die je controleert. De oplossing hiervoor is vrij simpel: zorg ervoor dat je privé en werk onderscheidt. Wanneer je aan het werk ben gelden dezelfde regels als op kantoor. Zorg dat je vindbaar wordtAls startup moet je hard werken voor nieuwe klanten. Je hebt immers nog geen naamsbekendheid en zal dus aan acquisitie moeten doen. Er zijn talloze manieren van acquisitie, maar de meest effectieve blijft toch zoekmachine optimalisatie bijvoorbeeld bij Pingwin. Wanneer je een product of dienst hebt en je weet wat je tarieven zijn dan heb je enkel nog klanten nodig. Hoe ga je deze klanten bereiken of nog beter, hoe gaan deze klanten jou bereiken? Anno 2019 pakt de gemiddelde persoon zijn of haar smartphone erbij en zoekt via Google naar jouw dienst of product. Wanneer jij hier niet tussenstaat loop je dus een potentiële klant mis. AdverterenNatuurlijk kun je ook gebruik maken van flyers, posters of advertentie in bladen, maar flyers, posters en advertenties komen niet tevoorschijn wanneer een potentiële klant zoekt naar jouw dienst of product. Maak daarom gebruik van zoekmachine adverteren. Wanneer iemand via Google naar jouw bedrijf, dienst of product zoekt komt er een persoonlijk door jou gemaakte advertentie omhoog. Dit is dus een directe lead. Je betaalt enkel wanneer iemand op jouw advertentie heeft geklikt en betaald dus niet voor overbodige advertentie kosten. |