Waarschijnlijk heb je veel verschillende documenten nodig op je kantoor. Uiteraard heb je een laptop of computer met beeldschermen nodig, maar vaak gebruik je ook een notitieboekje of ander papierwerk. Dat is natuurlijk afhankelijk van welk werk je uitvoert. Bij sommige banen heb je een heel archief vol met mappen nodig. Het kan dus snel rommelig worden in een kantoor. Hoe zorg je ervoor dat je kantoor netjes blijft? KastenHet belangrijkste wat niet mag ontbreken op je werkplek, zijn genoeg kasten. Zonder kasten staat al het papierwerk op je bureau en dat ligt alleen maar in de weg. Door hoge kasten neer te zetten, kan je er veel in kwijt. Wel is het belangrijk dat de kasten dicht zijn. Anders staan alle mappen en overige items in het zicht en dat oogt gelijk heel rommelig. Door dichte kasten neer te zetten, houdt je het kantoor netjes en overzichtelijk. Bureau met ladesAls je overzicht wil houden, is het verstandig om te kiezen voor een bureau met lades. In de lades kan je kleine prulletjes bewaren, zoals een notitieboekje, pennen en dat soort dingen. Dat zijn kleine dingetjes die anders op je bureau blijven liggen, waardoor het gelijk heel rommelig oogt. Als je de dingen die je niet continu nodig hebt kan opbergen in een la van het bureau, blijft je werkplek netjes. Licht creërenEen klein donker hok lijkt al gelijk een stuk minder opgeruimd. Het is dus belangrijk om voldoende licht te verkrijgen. Als je geen groot raam hebt in de ruimte waarin je kantoor zich bevindt, moet je dat op een andere manier zien op te lossen. Je kan bijvoorbeeld een spiegel die op maat gemaakt is ophangen. Het beetje daglicht dat er dan binnen komt, wordt weerspiegeld door de spiegel. Hierdoor lijkt de ruimte gelijk een stuk lichter. Ook moet je de kunstverlichting op orde hebben door een goede lamp op te hangen of op je bureau neer te zetten. |